20 Şubat 2011 Pazar

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. O. Erdaş’la röportaj

2010 Yılı Kasım Ayının İlk Haftasında Cumhurbaşkanı Abdullah Gül Tarafından 15 Üniversiteye Rektör Ataması Yapılan Üniversitelerden Biri Olan Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Fatih Karaaslan’ın Yardımcılarından Biri Olan, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Orman Fakültesi Dekanlığı Görevinden Rektör Yardımcılığı Görevine Getirilen Prof. Dr. Orhan Erdaş’ı, Göksun Meslek Yüksekokulu Öğrencisi Raşit Dinçaslan Ziyaret Etti.

Dinçaslan, Prof. Dr. Orhan ERDAŞ’ı makamında ziyaret ederek, Prof. Dr. Orhan ERDAŞ’ın 12 Şubat Bayramı’nı, kandillerini ve yeni görevi olan Rektör Yardımcılığı görevini de tebrik etti.
7 Şubat 2011 tarihi itibariyle bahar dönemine başlayan Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin önümüzdeki dönem ve dönemlerde başarı ve güzelliklerle dolu geçmesini temenni eden DİNÇASLAN, Prof. Dr. Orhan ERDAŞ’la kısa bir röportaj gerçekleştirdi.

Dinçaslan: Sayın Hocam; öncelikle İstiklal Madalyalı Kahramanmaraş’ımızın Kurtuluşunun 91. Yıl Dönümünü, 12 Şubat Bayramı’nızı, Kandilinizi kutluyorum. Yaklaşık 3 ay gibi bir süredir yürütmekte olduğunuz rektör yardımcılığı görevinizi tebrik ediyor, hayırlı olsun dileklerimi arz ediyor, çalışmalarınızda başarılar ve başarılarınızın sürekliliğini temenni ediyorum.

Prof. Dr. Orhan ERDAŞ: Ben de Hoşgeldiniz diyorum, Teşekkür ediyorum.

Dinçaslan: Muhterem Hocam; yaklaşık 3 ay gibi bir süredir rektör yardımcılığı görevini yürütmektesiniz. Rektör yardımcılığı görevine geldiğinizden bu güne kadar yaptığınız çalışmalarla ilgili ve ikinci yarıyılın başlangıcı olan bu günden itibaren yapacağınız çalışmalarla ilgili, faaliyetler hakkında bilgi verir misiniz?

Prof. Dr. Orhan ERDAŞ: Öğrenci işlerinden sorumlu rektör yardımcısı oalrak üniversitemizin öğrenci sayılarıyla ve genel yapısıyla ilgili kısaca bazı açıklamalar yaptıktan sonra, bu önümüzdeki dönemde neler yapacaklarımızla ve kısaca, bu biraz önce sizin de ifade ettiğiniz gibi, geçen 2,5-3 aylık dönemde neler yaptıklarımızı kısaca ifade etmek istiyorum.
”Türkiye’nin Her Yerinden Öğrenci Alan Üniversiteyiz.”

Üniversitemizde kayıtlı olarak yaklaşık 17.000 civarında öğrencimiz var. Bu öğrencilerimizn % 60’a yakını diploma programı veren program, bölüm ve bölümlerden mezun. Bu öğrencilerimizin dışında yüksek lisans ve doktara öğrencilerimiz de var. Bu 17.000 civarındaki öğrencilerimizin yaklaşık olarak % 44’ü, yarıya yakını diyebiliriz, K.Maraş’tan gelen öğrenciler oluşturuyor.
Komşu illerden, yani Adana, Mersin, Gaziantep, Adıyaman, Kayseri… gibi komşu illerden gelen öğrencilerimizin oranı da % 33 civarında. Bunun dışında Türkiye’nin diğer illerinden gelen öğrencilerimizn oranını da % 23 olarak verebiliriz. Bizim Rize’den de, Muğla’dan da, Tekirdağ’dan da öğrencilerimiz var. Türkiye’nin her yerinden öğrenci alan üniversiteyiz. Genel olarak öğrencilerimizin başarı oranı oldukça iyi diyebiliriz. % 60 - % 70, bazı bölümlerde % 80’e varan başarı oranları olduğunu görüyoruz. Üniversitemizde şu geçen yıl içerisinde ve her yıl yaklaşık olarak 2500 ila 3000 civarında öğrenci mezun ediyoruz. Bu mezun ettiğimiz öğrenci sayısı kadar da, yeni açılan bölümlerin dışında olmak üzere öğrenci alıyoruz. Tabii bunlara ek olarak yıl içerisin yeni bölümler de açılıyor, yeni bölümlere de öğrenci almaya devam ediyoruz. Yeni bölümler açtığımız taktirde, bunları YÖK’e bildiriyoruz. YÖK, ÖSYM’ye bildiriyor, ÖSYM’de kıtapçıklarda yer veriyor ve böylece tercihler yapılıyor.

“ Üniversitemizde Barış Hakim !.. ”

Üniversitemizde yatay geçiş yoluyla, yani bir kurumdan başka bir kuruma geçiş olmak üzere, öğrenci geliyor. Bu geçen yıldaki gelen öğrencilerle ilgili bir sayı verecek olursam, geçen yıl yaklaşık 100 civarında değişik üniversitelerden, üniversitemize öğrenci gelmiş bulunuyor. Öğrencilerimizin yanında, üniversitemizin içerisinde son derece barış içerisinde, güzel bir eğitim sürdürüyoruz. Ve Kahramanmaraş’taki Sütçü İmam Üniversitesi olarak Türkiye’nin en sakin, derslerine, uygulamalarına konsantre olmuş bir üniversite olduğumuzu da ifade etmek isterim.
Bu dönem ve geçen dönem içerisinde Türk öğrencilerini üniversitemize alırken, bu bizim dönem içerisinde de yurt dışından da öğrenci almak üzere yönergelerimizi hazırladık. Geçen hafta Senato’dan geçirdik, ve YÖK’e gönderdik. Artık bundan sonra Kahramanmaraş’ta yurt dışından gelecek lisans ve önlisans öğrencileri de okuma fırsatı bulacaklardır. Bu hafta ve önümüzdeki hafta içerisinde Senato’dan yüksek lisans ve doktora öğrenimi için yurt dışından gelecek öğrencilere de gerekli zemini hazırlayacak çalışmalarımıza başlayacağız. “ Fakültelerde Yeni Bölümler Açılacak !.. ”

Yeni bölümlerin açılmasıyla ilgili çalışmalarımız da var. Önümüzdeki dönem içerisinde Eğitim Fakültesi’nde, Peyzaj Mimarlığı bölümünde, Orman Fakültesi’nde, Fen-Edebiyat Fakültesi’nde, yeni bölümler açmak süretiyle ve bu açılan yeni bölümlere de akıllı sınıflarda dersler yaptırmak suretiyle öğrencilerimizin eğitim-öğretim kalitesini arttırma yönünde çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Üniversitemizde YÖK’ün de gerekli emir ve istekleri doğrultusunda eğitim-öğretimde yeniden yapılanma çalışmaları, yani “bolanya süreci” adını verdiğimiz çalışmalarımız devam ediyor. Bilindiği üzere, Bolanya süreci çalışmaları 2012 yılına kadar bitirilmek zorunda. Üniversitemizde bu çalışmalar oalnca hızıyla devam ediyor; ancak biz 2011 senesinin yani bu yılın sonunda bütün bu bolonya süreci çalışmalarını bitirerek ksu.edu.tr web sitemizde yayınlamak istiyoruz. Bu meyanda web sitemizi de yenileyeceğiz. Bu bolonya süreci içerisinde eğitim-öğretim yeniden yapılandırılması sırasında her bölümün yeterlilikleri, bölümde okuyan öğrencilerin neler kazanacağı, bölümün ders programlarının yeniden gözden geçirilmesi, bazı derslerin zamana uygun olarak yeniden düzenlenmesi ve böylece her ders içinde ders anlatan öğretim elemanlarının neyi anlattığı, nasıl bir içerikle ders anlattığı vesaire konularda gerekli bütün bilgiler verilecek. Üniversitemizde yine, benim de sorumlu olduğum konular dâhil olmak üzere, akademik değerlendirmelerle ilgili çalışmalar da sürdürülüyor. Önümüzdeki günlerde büyük ihtimalle üniversitemizin Senato’sunda, “K.Maraş Sütçü İmam Üniversitesi’nde eğitim-öğretimin kalitesini nasıl arttırabiliriz?” şeklinde bir gündem maddesi oluşturarak, bunu öğretim elemanlarıyla, özellikle dekanlar, yüksek okul ve enstitü müdürleriyle görüşerek, “önümüzdeki dönemlerde eğitimin kalitesini nasıl arttırabiliriz? şeklinde önerileri tekrar gözden geçirip, bu konuda atılması gereken adımları da atacağımızı da ifade etmek isterim.

Fen-Edebiyat Fakültesi Mezunlarına Pedagojik Formasyon Eğitimi !..

Yine önümüzdeki dönemler içerisinde; özellikle Eğitim Fakültesi’nde bu pedagojik formasyon eğitimine de oldukça önem veriyoruz. Rektörlük olarak Fen-Edebiyat Fakültesi mezunlarına yönelik olmak üzere pedagojik formasyon eğitimini başlatmak üzere önemli çalışmalarımız var. Bu arada iki tane ana bilim dalını YÖK’e göndermiştik. Pedagojik formasyon açılması ve hazırlanmasıyla ilgili olarak bu iki ana bilim dalı YÖK tarafından onaylandı ve geldi.

Öğretim Elemanı Alımı Yapılacak !..

Önümüzdeki yıl içerisinde öğretim elemanları alımını da yapmak suretiyle, özellikle Fen-Edebiyat Fakültesi mezunlarına pedagojik formasyon verme konusunda çalışmalarımız sürecek. Zaten Eğitim Fakültesi mezunları otomatikman öğretmen olma hakkı kazandığı için, orada herhangi bir sorun yok. Çalışmalarımızı yeni öğretim elemanı alarak üniversitemizde öğretim elemanları arttırma yönünde gayretlerimizi de sürdüreceğiz.

Yurtdışındaki Üniversitelerle Sıkı İlişki İçerisindeyiz !..

Yurtdışındaki üniversitelerle de ilişkilerimiz devam ediyor. Sadece Türkiye içerisinde kalmak, üniversitenin anlamına da yetersiz kalabilir. Yani üniversitelerin üniversal olması lazım. Yani Dünya’yla entegre olması lazım. Bu nedenle özellikle “Erasmus Programı” kapsamında bu sene 18 öğrencimizi yurt dışına göndereceğiz. Yurtdışından gelen öğrenci sayısı da 6 civarında idi. Bu öğrencilerin sayısını da arttırmaya gayret ediyoruz. Bilindiği üzere bir de yurt dışındaki üniversitelerle, yurt içindeki üniversiteler arasında öğrenci değişimini öngören “Farabi Programı” var. Bu Farabi Programı’yla geçen sene 18 öğrencimizi değişik üniversitelere gönderdik ama bu sene bu sayının artırılması yönünde çalışmalarımız da sürecek.

Üniversitemizde Dersler Barış ve Huzur İçerisinde !..

Üniversitemizde biraz önce sizin de söylediğiniz gibi eğitim-öğretimin bahar dönemi 7 Şubat 2011 tarihi itibariyle başladı. Bu günlerde, sizin de biraz önce ifade ettiğiniz gibi, eğitim-öğretimin ilk günlerindeyiz. Üniversitemizde eğitim-öğretimin son derece kaliteli olması için gerekenler ilgili kurumlarla beraber, yani dekanlıklar, yüksek okul ve enstitü müdürlükleriyle adımlar atılıyor, yapılıyor. Barış ve huzur içerisinde derslerin yapıldığı, öğrencilerimize son derece yüksek kaliteyle eğitim-öğretim vermenin mutluluğu içerisindeyiz.
Güzel bir eğitim-öğretim yılı geçmesini diliyorum. Bu vesile ile, bütün öğrencilerimizin bahar döneminde başarılı bir eğitim-öğretim yaşaması ve çalışmalarını sürdürebilmesi için kendilerine de güzel günler diliyorum.

Dinçaslan: Teşekkür ediyorum sayın hocam. Çalışmalarınızda tekrar başarılar diliyor, çalışmalarınızı tebrik ediyorum. İyi çalışmalar diliyorum. Saygılar sunuyorum.

Prof. Dr. Orhan ERDAŞ: Ben çok teşekkür ediyorum.

Röportaj ve resimler: Raşit DİNÇASLAN / K.Maraş
*

Hiç yorum yok: