7 Eylül 2010 Salı

Ahmet Amca darbe günlerini unutamıyor

Ilıcalı Ahmet Cambaş 12 Eylül 1980 Darbesi’nde başına gelenleri unutamıyor.

Darbenin izleri geçmek bilmiyor. Ilıcalı Ahmet Cambaş 1980 askeri darbesinden sonra yaşadıklarını unutamıyor. Ahmet Cambaş, geçtiğimiz hafta AK PARTİ Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Sağlam’ında katıldığı Ilıca’daki bir iftar yemeğinde söz alarak, ihtilal günlerinde yaşadıklarını anlattı. Cambaş yaşadıklarını unutmasının mümkün olmadığını belirterek şöyle konuştu:

“12 Eylül 1980 Darbesinden sonra Kenan Paşa’nın adamları hergün köyleri basıyordu. Köylüleri meydanda toplayan askerler herkesi sıra dayağından geçiriyordu. Bir gün evime geldiler. Bana, bende silah olduğunu söyleyerek derhal teslim etmemi, yoksa öldüreceklerini söylediler. Ben, bende silah olmadığını söyledimsede inandıramadım. Sabaha kadar dayak attılar. Yine silah yok dedim. Yoktu da zaten. Bunun üzerine bana, üç kişiye kadar öldürme yetkilerinin olduğunu belirterek ‘Ya silahı çıkarırsın yoksa seni öldürürüz’ dediler. Ben çaresiz, ölümün de verdiği korku ile öküzlerimi komşuma satarak bir silah temin ettim ve Kenan Paşa’nın adamlarına verdim. Böylece ölümden kurtuldum.”

Ahmet Cambaş yaşanan o kabus dolu günlerin bir daha geri gelmemesi için 12 Eylül günü yapılacak referandumda kendisinin “evet” diyeceğini; herkesinde “evet” demesi gerektiğini söyledi. Cambaş’ın bu sözleri yemekte bulunanlar tarafından büyük alkış aldı.
.

1 yorum:

Bayram YILMAZ dedi ki...

Sayın editör sen önce memleketinde yaşayan insanları adlarıyla ve sanlarıyla iyi tanı ona göre bi şeyler yazmayı dene.