21 Şubat 2010 Pazar

Vatandaş eğitim için seferber oldu.


K.Maraş/Ilıca
Ilıcalı vatandaşlar, yakında taşınacak olan Yeniyapan İlköğretim Okulu için kolları sıvadı.
Ilıca Çok Proğramlı Lisesi Binası içinde eğitim faaliyetini devam ettiren Ilıca Yeniyapan İlköğretim Okulu yakında yeni yerine taşınacak. Okulun taşınacağı bina yıllar öncesinden Ilıca Çok Proğramlı Lilsesi (Ç.P.L) binası olarak yapılmış ve bir süre eğitim verdikten sonra, Ç.P.L’ nin başka bir binaya taşınması üzerine hizmet dışı kalmıştı. Yaklaşık onbeş yıldır atıl bir durumda kalan bina, geçtiğimiz yıllarda bölgede baraj inşaatı yapan firmaların şantiye binası olarak kullanılıyordu. 2009 Yılında Kahramanmaraş Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından proğrama alınan bina, ihale edilerek güçlendirildi ve tadilat yapılarak eğitime hazır hale getirildi.

Yakında Yeniyapan İlköğretim Okulu olarak hizmet verecek olan binada hazırlıklar tüm hızıyla sürüyor. Başta okul müdürü İbrahim Karalar’ın kendisi bizzat olmak üzere, Ilıcalı bazı vatandaşlar okula giderek iş gücü anlamında katkıda bulunuyor. Hafta içinde mesaileri olan ve zamanları olmadığı için katkıda bulunamayan vatandaşlar hafta sonunda da boş durmayarak okulda çalışıyor. Bir taraftan bahçe düzenlemesi çalışmaları yapılırken, diğer taraftan da bina içinde eşya, araç ve gereçler yerlerine yerleştiriliyor. Vatandaşlar okulun bir an önce açılarak, başka okullarda eğitim görmek zorunda kalan öğrencilerin bir an önce kendi okullarına taşınmalarını istiyor.
Hafta sonlarını okulda çalışarak geçiren vatandaşlar “Asıl eğitim gönüllüsü işte bunlar; eğitim gönüllüsü etiketiyle dernekleşerek ideolojik amaçları doğrultusunda eğitime yön vermeye çalışan gruplar değil” yorumlarının yapılmasına neden oluyor.

(haber ılıca)

Hiç yorum yok: